Sistemul Mild Hybrid de 12V, disponibil pe Suzuki Swift și Ignis este compus dintr-un starter-generator (ISG) și o baterie Li-On de 10Ah. Cele două componente oferă asistență motorului termic pentru o mai bună economie de combustibil.
Acest sistem se potrivește perfect automobilelor compacte pentru că oferă un echilibru dintre performanțe, consum și spațiul pe care îl ocupă.
Sistemul Hybrid de 48V, disponibil pe Vitara, S-Cross și Swift Sport este cel mai avansat sistem Mild Hybrid din gama Suzuki. Acesta are principii de funcționare similare cu sistemul de 12V și își păstrează calitatea de a fi ușor, toate componentelor sale cântărind mai puțin de 15 kilograme. Cu toate acestea, este mai puternic, fiind alcătuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48 V, un generator de pornire integrat (cunoscut ca ISG) și un convertizor 48 V-12 V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesită o tensiune mai mică: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare. ISG funcționează atât ca generator cât și ca demaror, este conectat la motor printr-o curea și asistă unitatea termică la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000 rot/min. Bateria Li-ion, compactă și de înaltă performanță, stochează energie electrică recuperată din decelerări și frânări și încorporează un sistem Start-Stop operat de ISG. Această baterie, alături de convertizorul DC/DC, este localizată sub scaunele din față, pentru o mai bună distribuție a maselor pe punți.
Sistemul Plug-In Hybrid, disponibil pe Suzuki Across oferă economie de combustibil fără egal, emisii scăzute de CO2 și demaraj excelent. În mod obișnuit, sistemul de propulsie al vehiculul este asigurat de un motor electric (echivalentul unui motor convențional de 2.0 litri), care oferă un demaraj puternic și un cuplu amplu la turații joase. Un motor puternic de 2.5 litri încarcă bateria, asistă motorul electric în funcție de starea bateriei și contribuie la un demaraj exaltant la viteze mari. Bateria de mare putere poate fi încărcată rapid acasă sau la o stație de încărcare.
Sistemul Plug-In Hybrid este format din șapte elemente principale:
Sistemul Full Hybrid, disponibil pe Swace asigură propulsia optimă folosind motorul electric, motorul termic sau pe amândouă în funcție de stilul de condus, pentru pentru a maximiza plăcerea condusului, cu accelerații puternice, liniare dar și cu emisii și consum de combustibil excelente.
Sistemul hibrid al lui Swace este format din șase unități primare.
Cuvântul provine din limba latină și înseamnă "ceva mixt". În cazul nostru, este vorba despre combinația a două tehnologii: a motoarelor cu combustie internă și a motoarelor electrice.
Fiecare automobil din gama noastră se comportă diferit în funcție de sistemul Hybrid folosit. Modelele ce folosesc sistemele Mild Hybrid (Ignis, Swift & Swift Sport, Vitara, S-Cross) sunt mai folosite în mediul urban datorită designului compact. Sistemul Full Hybrid disponibil pe Suzuki Swace permite o ținută de drum potrivită pentru familiii. Sistemul Plug-In Hybrid disponibil pe Across are ca focus puterea celor două sisteme combinate, alături de o autonomie de 75km în modul electric.
Bateriile mai mari și mai puternice permit automobilelor echipate cu sistemul Full Hybrid să funcționeze în modul electric la viteze mici. Energia este dată de motorul cu combustie internă, dar și de sistemele de recuperare a energiei care încarcă constant bateriile. În funcție de condițiile meteo și de încărcarea bateriei, motorul cu combustie internă va intra în funcțiune când va fi nevoie de mai multă putere.
Chiar dacă nu este cazul pentru modelele Suzuki, de multe ori, sistemul Hybrid poate ocupa o parte din habitaclu. În plus, automobilele Plug-In Hybrid au nevoie de încărcare specială pentru a-și dezlănțui complet potențialul.
În cele mai multe cazuri, din cauza autonomiei scăzute a motoarelor electrice, în mașinile Hybrid, motorul principal este cel cu combustie internă. De asemenea, există mai multe sisteme Hybrid distincte: Mild Hybrid, Plug-In Hybrid sau Full Hybrid.
În sistemul Mild Hybrid, motorul electric asistă în toate situațiile motorul cu combustie internă. În plus, recuperează energia de la frânare pe care o stochează în bateria suplimentară.
Sistemul Plug-In Hybrid are o baterie mai mare, care, spre deosebire de sistemul Full Hybrid, se poate încărca exclusiv folosind o sursă externă: prize obișnuite sau stații de încărcare. Acesta permite o autonomie de până la 75km în modul electric. La drum lung, motorul cu combustie internă preia controlul automat.
Principalul avantaj este eficiența: prin recuperarea energiei la fânare, bateriile se vor reîncărca. În plus, motorul electric ajută motorul cu combustie internă să consume mai puțin combustibil, rezultând în mai puține emisii.